BA’TIE GIRL، اولین فیلم محصول مشترک پاکستان و چین که وارد سینما شد

در حالی که چین و پاکستان اولین دهه کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) را جشن می گیرند، BA’TIE GIRL، اولین فیلم محصول مشترک پاکستان و چین در سینماها اکران می شود. BA’TIE GIRL اولین فیلم سینمایی چین-پاک است که بر اساس دوستی بین مردم پاکستان و چین ساخته شده است.

در حالی که چین و پاکستان اولین دهه کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) را جشن می گیرند، BA’TIE GIRL، اولین فیلم محصول مشترک پاکستان و چین در تاریخ 4 اوت (جمعه) در سینماها اکران می شود.

BA’TIE GIRL اولین فیلم سینمایی چین-پاک است که بر اساس دوستی بین مردم پاکستان و چین ساخته شده است.

این فیلم توسط اداره فیلم چین و فیلم هانارکادا پاکستان تهیه شده است که وانگ جیا جیا، شیزا چانا، سورج آرمان خان، یو یی، آصف شاه و دیگران در آن حضور دارند.

BA’TIE GIRL که در زبان اردو به معنای «دوست لارکی» است، داستان دختری جوان و پرشور از روستایی کوچک پاکستان است که رویاها و استعدادی برای فوتبال دارد.

این داستان توانمندسازی دختر جوانی است که توسط زنی از ملتی دیگر به ارمغان آورده است. یک ملت (چین) برای پاکستان چندین دهه اعتماد و دوستی خود را نشان داده است.

داستان آنها، بسیار شبیه به "پاک چین دوستی" با شفقت و پیشرفت همراه است.

در این فیلم از فوتبال به عنوان محرکی برای تغییرات اجتماعی استفاده شده است. ورزش همیشه کل شهرها، استان ها و ملت ها را گرد هم آورده است.

BA TIEGIRL به گونه‌ای شروع می‌شود که دو قبیله با رقابت اجدادی کنار هم قرار می‌گیرند، حقوق زنان به رسمیت شناخته می‌شود و سرنوشت جامعه بر شانه‌های یک دسته از دختران جوان قابل اعتماد است. در حالی که همه اینها در یک روستای کوچک پاکستان اتفاق می افتد.

خلاصه داستان این فیلم دو بازیگر زن را دنبال می کند، یک نوجوان پاکستانی، ناسا، 13 ساله، با اشتیاق به فوتبال و لو یو، یک فوتبالیست زن چینی که زمانی بسیار مورد احترام است و اکنون در پاکستان ساکن شده است، که تجربه و اراده او به بال رویاهای ناسا تبدیل شده است.

این فیلم به زیبایی جامعه‌ای متشکل از دو نژاد مختلف را به تصویر می‌کشد و اینکه چگونه هر دو فرهنگ متضاد نه تنها می‌توانند به طور مسالمت آمیز همزیستی کنند، بلکه طعم شادی، هیجان و بهبود را در جامعه به ارمغان می‌آورند.

پس از اکران رسمی آن در شورای ملی هنر پاکستان (PNCA) اسلام آباد در ماه اوت، این فیلم در تاریخ 4 اوت در سینمای باشگاه اسلام آباد و در تاریخ 7 آگوست در ورزشگاه Bahria Arena اکران خواهد شد.

BA’TIE GIRL، اولین فیلم محصول مشترک پاکستان و چین که وارد سینما شد

منبع:

https://www.pakistantoday.com.pk/2023/08/02/batie-girl-first-pak-china-co-

production-film-to-hit-cinema-on-friday/

کد خبر 16620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =